Výrobci dresů pro národní fotbalové týmy se několik desetiletí snaží o symboliku. Francouzi po výbuchu na předchozím mistrovství světa v Jižní Africe chtěli letos dát svým výrazným odstínem modré barvy na sportovním oblečení bezesporu najevo, že se odstřihli od minulosti, a zároveň vzkázat soupeřům: "Bývaly doby, kdy jsme byli postrachem, totéž od nás čekejte zase." Ovšem, nepovedlo se.

Jejich postup ze skupiny byl přesto dobrou zprávou pro firmu Nike, jíž se podařilo na obchodním hřišti porazit Adidas, tradičního dodavatele výbavy pro francouzské týmy - a to už od roku 1972.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se