Člověk by se měl vzdělávat a rozvíjet celý život. Taková investice se vždy vyplatí - zvýší vaše šance v profesním i osobním životě a spolu s agenturou CzechTrade i na zahraničních trzích.

A PROČ PRÁVĚ S AGENTUROU CZECHTRADE?

Exportní vzdělávání CzechTrade českým firmám nabízí prakticky zaměřené odborné a teritoriální semináře, exportní kurzy, konference a další vzdělávací a informační akce. Prostřednictvím špičkových lektorů, odborníků a teritoriálních specialistů předává aktuální informace důležité pro rozhodování, přípravu a úspěšný vstup na zahraniční trhy. Učí české firmy exportovat na základě sdílených informací, praktických tréninků a úspěšných příkladů z praxe.

Kromě otevřených seminářů a kurzů jsou přínosem i firemní školení na míru, nabízející individuální řešení specifických vzdělávacích potřeb firem. Přidanou hodnotou je možnost zvolit si rozsah školení, počet účastníků, obsah, termín a místo konání.

V prvním pololetí letos CzechTrade uskutečnil 32 vzdělávacích akcí a zúčastnilo se jich 630 zástupců firem. Tematické zaměření akcí se soustřeďuje hlavně na mezinárodní obchod - jak v rámci takzvaných tvrdých, tak i měkkých dovedností.

KURZY INFORMOVALY O NĚMECKU ČI MEXIKU

Z nejúspěšnějších seminářů stojí za to jmenovat například Obchodování s Německem - jak v Německu najít distributora, rizika obchodního styku a jejich prevence, jak vymáhat pohledávky, jak v Německu založit firmu, rady a tipy úspěšného exportéra.

Úspěšný byl i seminář o Itálii - představil aktuality, příležitosti, formy podnikání a role obchodního zástupce jako možnou formu vstupu na trh. Zájem byl také o semináře Efektivní komunikace s japonskými obchodními partnery nebo Certifikační problematika při exportu do Ruska a zemí SNS či konferenci Jak úspěšně exportovat do Brazílie a Mexika a další.

Vysokou spokojenost účastníků se vzdělávacími akcemi v prvním pololetí roku 2014 ukazuje průměrný kvocient hodnocení 1,16 (1 = nejlepší, 4 = nejhorší). Spokojenost potvrzují i reakce účastníků. "Seminář se mi moc líbil, lektorka na mě velmi zapůsobila, je to skutečně profík ve svém oboru. Ačkoli jeden den neumožňuje dané téma uchopit do takové hloubky, jakou by si zasloužilo, získala jsem cenné poučky a rady, které již teď začínám využívat v praxi a jsem velmi zvědavá, jaké ovoce přinesou. Pokud byste do budoucna plánovali kurzy na podobná či související témata, nejen já, ale i moji kolegové se jistě opět rádi zúčastní," říká Zuzana Vacková, business development manager společnosti generi biotech.

Odborné a teritoriální semináře CzechTrade můžete čerpat i v rámci takzvaných exportních balíčků Basic (4× volný vstup na vámi vybrané semináře) a Business (8× volný vstup na vámi vybrané semináře). Účasti lze využít v rámci jednoho roku a stejně jako všechny služby z balíčků se vztahují na kohokoli ze zaměstnanců firmy. Některá témata jsou vhodná spíše pro manažery a ředitele, jiná pro pracovníky marketingových či obchodních oddělení, teritoriální pracovníky, zástupce finančních útvarů nebo i zaměstnance napříč podnikem.

Nakonec není od věci zmínit i interní vzdělávání a rozvoj zaměstnanců proexportních organizací, jako je CzechTrade, CzechInvest, ministerstvo průmyslu a obchodu či ministerstvo zahraničí. Jedná se například o Kurz obchodní diplomacie. Ten je zaměřený na rozvoj dovedností zástupců státu, kteří poskytují podnikatelské veřejnosti poradenské služby v oblasti zahraničního obchodu.

Na druhé pololetí letošního roku se připravuje celá řada dalších zajímavých akcí. Jejich přehled najdete na webu www.exportnivzdelavani.cz.

Těšíme se na vaši účast.


Monika Dostálová
vedoucí oddělení Exportní vzdělávání, CzechTrade
monika.dostalova@czechtrade.cz




K nejúspěšnějším seminářům patřil kurz zaměřený na obchodování s Německem. Na snímku je Kolín nad Rýnem.
Foto: Shutterstock