Nápojářské skupině Kofola v prvním pololetí letošního roku klesly meziročně tržby o 4,5 procenta na více než 3 miliardy korun. Hrubá marže jí však vzrostla o 12,3 procenta, na 1,1 miliardy korun. Pokles tržeb podle zástupců firmy způsobila klesající spotřeba nápojů zejména v Polsku, ale i tlak firmy na zvýšení marže. 

"Ukazatel EBITDA stoupl o 11,7 procenta a provozní zisk (EBIT) vzrostl dokonce o 34,6 procenta, což dokazuje, že skupina Kofola je stále v dobré kondici," uvedla společnost

Generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras řekl, že na českém a slovenském trhu prodej v prvním pololetí rostl, ale na polském trhu byla situace o poznání složitější. "To se samozřejmě projevilo i na hospodářském výsledku. Přesto se nám podařilo díky našemu dlouhodobému tlaku na efektivitu zlepšit ziskovost firmy," uvedl Samaras.

Zástupci Kofoly uvedli, že skupina pokračuje v inovacích. Jednou z novinek je Kofola v nové půllitrové lahvi od českého designéra Ronyho Plesa. Na českém a slovenském trhu se začal prodávat nový sirup Jupí Double ve dvou příchutích a v novém balení, v Polsku se zase nově prodává Jupík bez konzervantů a s menším obsahem kalorií.

Skupina Kofola zaměstnává přes dva tisíce lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v tisících Kč):

  1.1.2014 - 30.6.2014 1.1.2013 - 30.6.2013 změna 2014/2013 změna v procentech
prodej výrobků 3 054 244  3 198 364  -144 120 -4,5 
hrubá marže 1 113 903  992 332 121 571 12,3
EBIT 195 283 145 066 50 217 34,6
EBITDA 415 940 372 392 43 548 11,7

Zdroj: Kofola