Nejrozšířenějším pohonem po benzínu a naftě je u nás dlouhodobě LPG, tedy propan-butan. První přestavby automobilů na tento pohon se objevily již za komunistické éry, po revoluci se stalo LPG symbolem levnějšího provozu v dobách růstu cen pohonných hmot. Dnes u nás jezdí desítky tisíc těchto vozů.

Oproti některým moderním pohonům má LPG několik technologických a bezpečnostních nevýhod, například méně bezpečný provoz, snížení výkonu vozu a komfortu při jízdě a nemožnost parkování v garážích.

Zbývá vám ještě 95 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se