Téměř 80 procent českých společností si myslí, že by vysoké školy měly více zapojit do výuky odborníky z firem. Další slabinou je pak podle nich nedostatek předmětů v cizím jazyce. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu společnosti LMC mezi 200 tuzemskými firmami.

I když je propojení firem a škol stále intenzivnější, pořád převládá dojem, že to nestačí. Vysoké školy proto do dalších let plánují nejen více společných projektů s firmami, ale také zvýšení počtu programů a předmětů v cizím jazyce.

Příkladem je třeba Vysoká škola ekonomická v Praze. "Většina fakult VŠE rozšiřování nabídky předmětů v angličtině plánuje nebo jsou již v přípravě. Již dnes škola nabízí 120 předmětů vyučovaných v angličtině. Fakulta podnikohospodářská tento semestr nově nabízí předmět zaměřený na rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností v němčině a předmět Shopper Marketing v angličtině. Fakulta financí a účetnictví letos připravuje sedm nových předmětů vyučovaných v angličtině, které studentům nabídne v letním semestru," říká mluvčí VŠE Julie Daňková s tím, že škola například v září příštího roku otevře tři nové magisterské programy v angličtině, a to Master in Finance and Accounting na fakultě financí a účetnictví a dva magisterské obory na fakultě informatiky a statistiky.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru