Když Bohuslav Martinů roku 1958 připravoval premiéru svého mistrovského Eposu o Gilgamešovi, vnímal jej jako dílo, ve kterém by sólisté i sbor měli mít možnost pohybovat se po jevišti a gestikulovat. Jenže skladatelův patron Paul Sacher, dirigent komorního orchestru v Basileji, pro nějž bylo dílo zkomponováno, to odmítl - ještě prý neviděl podobné poloscénické provedení, které by dopadlo dobře.

Tuto Sacherovu úvahu zítra a v pátek prověří Filharmonie Brno, která v Janáčkově divadle uvede Epos o Gilgamešovi ve světové premiéře tak, jak jej Martinů zamýšlel: tedy právě poloscénicky, navíc v překladu do alžbětinské angličtiny, a nadto s mnohem početnějším orchestrem a sborem, než si Sacher mohl dovolit.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se