Vážení čtenáři, po celý rok jste v magazínu Český exportér mohli číst o perspektivních trzích. V posledním letošním vydání bych si rád položil otázku, k níž mě inspiroval průzkum mezi exportéry v rámci letošního udílení Exportní ceny DHL UniCredit: "Co potřebuje český exportér?"

Český exportér si počíná dobře. Nepodceňuje nezbytnost mezinárodní certifikace. Při jednání se zahraničím je flexibilní a výrobky přizpůsobuje trhu. Je si vědom, že úspěch spočívá v důkladné přípravě a že před vstupem na rozvojové trhy či do rizikových zemí je dobré se poradit s odborníky.

Exportér má řadu možností, kam se obrátit s žádostí o radu. První volbou je podle průzkumu agentura CzechTrade. Nabízíme komplexní znalosti podnikatelského prostředí, jazyka a rozhodovacích procesů, které nelze získat z veřejných zdrojů. Dalším přínosem jsou léta budované obchodní vazby s klíčovými partnery v regionu, čímž odpadá náročné navazování nových obchodních vztahů, a statut vládní agentury, který vzbuzuje důvěru zahraničních partnerů.

Za CzechTrade vám chci poděkovat za přízeň v letošním roce a popřát úspěšný rok 2015.


Radomil Doležal
generální ředitel agentury CzechTrade

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist