Kameraman, jehož rukopis stojí za snímky jako Hořící keř, Je třeba zabít Sekala či Zahrada, se přesunul do role režiséra a rozhodl se širšímu publiku představit fenomén Slovenské nové vlny. Fotografové, jejichž tvorbu uvedené "označení" zahrnuje, se rekrutují zejména z jeho někdejších spolužáků na FAMU, z nichž se později stali vlivní umělci: Jano Pavlík, Rudo Prekop, Vasil Stanko, Tono Stano, Miro Švolík, Kamil Varga, Peter Župník... Přesto však dokument nesklouzává k sentimentálním kamarádšoftům, ale poutavě ukazuje kořeny společné poetiky i individuální cesty tvůrců.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist