Etiketa, čili soubor obecně přijímaných zásad společenského styku, hraje v obchodních vztazích svou roli. Její součástí je i písemná komunikace, která má svá daná pravidla a zásady.

Jednu z nejběžnějších písemností představují vizitky. O tom, jak mají vypadat a co mají obsahovat, bylo již napsáno mnohé. Jen pro zopakování - u nás se setkáváme nejčastěji s vizitkami pracovními, jež obsahují jméno, příjmení, funkční zařazení, název a adresu firmy a veškerá spojení. Zřídka kdy se v běžném kontaktu setkáme se soukromými, které obsahují titul, jméno, příjmení, někdy i adresu, spojení na člověka.

V některých případech najdeme mix, čili vizitku kombinovanou: soukromou i pracovní dohromady. Je to úsporná forma, ale nevýhodná, špatně se na vizitku dopisují údaje a při česko-anglické verzi (oboustranně tištěná) to většinou nejde vůbec.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se