Při podvodech se sponzoringem pořadů České televize prý soukromé firmy připravily stát o desítky milionů korun na daních. V středečním vydání to píše Mladá fronta Dnes. Případ podle deníku prověřuje policie i sama televize.

Firmy zprostředkovávající sponzoring na ČT, tedy uvedení jmen firem před začátkem pořadu, údajně vystavovaly klientům faktury na vyšší částky, než kolik samy za sponzoring televizi platily.

Zákazníci zprostředkovatelů si uvedením vyšších nákladů snížili daňový základ a část peněz jim následně zprostředkovatel vrátil. Podle kriminalistů tak firmy na daních nezákonně ušetřily desítky milionů, píše deník.

Obchodní ředitel České televize Hynek Chudárek řekl, že se televize stala obětí podvodu ze strany zprostředkovatelů sponzoringu. Generální ředitel České televize Petr Dvořák uvedl, že již zadal prověření věci.

Policie zmapovala řetězec společností, které se prý na daňových únicích podílely. Podle deníku prověřuje například společnost Praha Production podnikatele Martina Jansy, která pro ČT také v minulosti připravovala pořady.

Klienty pro Jansu údajně pomáhal získávat táborský podnikatel Filip Rožek, který se přátelí s bývalým finančním ředitelem ČT Františkem Lambertem. Jansa jakékoli nezákonné jednání popřel a Rožek na otázky k případu nechtěl odpovědět.