Nápojářské skupině Kofola v prvním čtvrtletí letošního roku klesl obrat o 3,8 procenta na 1,27 miliardy korun. Hrubá marže jí stoupla o 6,9 procenta na 454,5 milionu korun, provozní zisk EBITDA klesl o tři procenta na 146 milionů korun. 

Hospodářský výsledek skupiny v prvním čtvrtletí nejvíce ovlivnila složitá situace na polském trhu. 

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Firma uvedla, že se i přes riziko mírného snížení objemu prodejů snažila soustředit na zvyšování ziskovosti. Pozitivním signálem jsou rostoucí prodeje na Slovensku nebo o 59 procent vyšší příjmy z prodejů ovocných a zeleninových šťáv Ugo na českém trhu.

"Soustředíme se nyní především na to, aby firma byla zisková v dlouhodobém horizontu. To obnáší i to, že krátkodobě mohou některé naše hospodářské ukazatele mírně klesat," uvedl generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.

Kofola patří mezi nejvýznamnější výrobce nealkoholických nápojů. V Evropě má osm výrobních závodů a zaměstnává 2300 lidí, z toho okolo 700 v Česku. Do jejího produktového portfolia patří pramenitá voda Rajec, řada ovocných nápojů a sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík nebo energetické nápoje Semtex. Letos Kofola dokončila akvizici slovinského producenta minerální vody Radenska.