Prodeje BMW klesly v Číně poprvé za desetiletí, prodeje Audi poprvé po dvou letech. Média plní zprávy o tom, kolik kdo na čínském trhu ztratil. V posledních měsících hlásí na největším odbytišti světa minus i premianti.
Mít pokles třeba v Evropě, každý nad tím mávne rukou. Čína je ale naprosto jiná. Problém není to, že tam automobilky neprodají dost nebo že by nevydělaly. Problémem je hrůza z toho, že by trh mohl přestat růst.
Šéf tamní Asociace osobních aut Cchuej Tung-šu označuje poslední měsíc za "nejhorší květen všech dob". Meziročně se sice celkové prodeje i nadále zvedaly, ale nikdy to nebylo tak pomalu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.