Ve druhém čtvrtletí klesl čistý zisk největšího světového pivovaru Anheuser-Busch InBev téměř o třetinu na 1,9 miliardy dolarů (46,8 miliardy Kč). Rok po fotbalovém mistrovství světa firma prodala méně piva v Brazílii a v Evropě. V USA a v Číně se na jejích aktivitách podepsalo špatné počasí.

Ve stejném období před rokem pivovar vytvořil čistý zisk 2,8 miliardy dolarů. Tržby společnosti se za tři měsíce do konce června snížily na 11,1 miliardy dolarů z 12,2 miliardy dolarů ve stejném období před rokem. Bez zahrnutí změn směnných kurzů a změn v rozsahu činnosti se ale zvýšily o 4,1 procenta.

Solidního růstu prodeje společnost dosáhla v Mexiku. V Brazílii jí objem prodeje piva ve srovnání s loňskem, kdy se v zemi konalo mistrovství světa ve fotbale, klesl téměř o devět procent, což podle firmy zapříčinilo i složité makroekonomické prostředí. V Číně měl pivovar kvůli špatnému počasí a ekonomickým obtížím složité celé první pololetí, předpokládá ale, že ve druhé polovině roku se tamní trh vrátí k růstu.

Celkový objem prodeje celé skupiny se tak v případě piva snížil o 2,1 procenta a v případě ostatních nápojů kromě piva o 2,9 procenta.

AB InBev vyrábí značky jako Budweiser, Stella Artois, Brahma a Corona. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa. Skupina vznikla v roce 2008, kdy InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch.

jarvis_55ba581a498eb947fbdce21a.jpeg
Vlajkové lodi. AB InBev má ve svém portfoliu asi 200 značek z celého světa. K jeho nejznámějším pivům patří kromě Budweiseru, Stelly Artois a Beck’s také Brahma a Corona.
Foto: Reuters