Se systémem na sledování firemních aut už má zkušenost řada podniků. Nejprve se rozšířil hlavně tam, kde byli správci nuceni kontrolovat pohyb rozsáhlého vozového parku. V dnešní době se ale GPS monitoringem vybavují i střední a menší společnosti, jež provozují flotilu třeba jen s několika desítkami aut.
Více o tématu správy firemních flotil a postavení zaměstnanců ve vztahu ke služebním vozidlům čtěte v příloze Firemní automobily, která vychází v Hospodářských novinách v úterý 22. září.
Z obsahu:
V dopravě je každá hodina drahá
U počítače se bezpečné jízdě nenaučíte
Na co si dát pozor při služebních cestách
"Pro GPS sledování jsme se rozhodli z několika důvodů. Potřebovali jsme nepřetržitý dohled nad vozidly bez nutnosti kontaktu řidiče, což byl požadavek ze strany našich stálých zákazníků. A šlo nám také o zabezpečení vozidel, nákladu, sledování přepravních teplot zboží, sledování spotřeby a zabránění krádeži pohonných hmot," vypočítává důvody pro pořízení GPS monitoringu jednatel přepravní společnosti Frost Logistics Robert Svědík.
Jeho firma má ve správě 30 tahačů s návěsem, desítku menších rozvozových vozidel a okolo 15 dodávek a osobních aut. I proto byla investice do pořízení systému poměrně vysoká.
"V současné době využíváme už čtvrtý systém, první jsme měli před více než deseti lety. Nákup stávajícího sledovacího systému výrazně podpořil jeden z mobilních operátorů. Využíváme jej teprve od loňského května a počítáme s návratností v rozmezí tří až pěti let," dodává Svědík v rozhovoru pro úterní přílohu HN o firemních autech.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.