Zaměstnanci budou mít nárok na vyšší bolestné a náhrady za snížení společenského uplatnění při pracovním úrazu či nemoci z povolání.
Třeba u těžkého otřesu mozku může jít o 15 tisíc korun na bolestném namísto dřívějších 7200 korun.
Maximální hranice odškodného za ztížení společenského uplatnění se zvýšila čtyřnásobně na 5,75 milionu korun.
Až čtyřikrát vyšší odškodnění za pracovní úraz nebo nemoc z povolání budou moct získat zaměstnanci v České republice. Vláda schválila nařízení, které upravuje počítání bodů, jimiž se řídí bolestné a náhrada za ztížení společenského uplatnění. Zvyšuje se jak samotná hodnota bodu (ze 120 na 250 korun), tak počet bodů u jednotlivých úrazů či nemocí.
Zbývá vám ještě 90 % článku
Vyberte si přístup na míru
Předplatné Hospodářských novin
HN mini
45 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 229 Kč
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
HN měsíční
90 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 329 Kč
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
HN roční
3290 Kč za rok
2 měsíce zdarma
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.
Vyberte způsob sdílení