Spotřebitelské spory půjde nově řešit i přes internet. Speciální platforma pro tento účel bude spuštěna 15. února. Novinku zavádí novela zákona o ochraně spotřebitele, která vstoupila v účinnost 1. února a díky níž je od začátku tohoto měsíce možné řešit spory mezi obchodníky a zákazníky i mimosoudně. Dosud mimosoudní řešení spotřebitelských sporů zákon nijak neupravoval a podnikatelé neměli žádnou právní povinnost se řízení účastnit.

Novela navazuje na směrnici Evropského parlamentu a Rady o alternativním řešení spotřebitelských sporů a nařízení Evropského parlamentu a Rady o online řešení spotřebitelských sporů. Podle směrnice by všechny členské státy EU měly zajistit, aby veškeré spory mezi spotřebitelem a obchodníkem vzniklé v souvislosti s prodejem zboží či poskytováním služeb mohly být řešeny mimosoudně, a to i přes internet.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se