Belgie byla jednou z mála evropských zemí, které vybíraly dálniční poplatky formou časových známek. Ty se však nyní ruší a povinnost platit mýtné se rozšiřuje na všechna nákladní vozidla s maximální celkovou přípustnou hmotností nad 3,5 tuny. Zpoplatněny jsou všechny dálnice a silnice Vlámska, Valonska a Bruselského regionu.

I šestkrát více

Výše poplatků se odvíjí od celkové povolené hmotnosti, emisní třídy vozidla a silniční kategorie. České dopravce bude asi zajímat především nejtěžší kategorie nad 32 tun, odpovídající tahači s plně naloženým návěsem. Pro nákladní vůz splňující Euro 6 stačila doposud na cestu do Menenu, častého cíle českých firem, jednodenní známka v ceně osmi eur, tedy necelých 220 Kč, od 1. dubna musí dopravce za stejnou trasu zaplatit až 1300 Kč! Podrobné sazby jsou uvedeny v tabulce. Jak se však nový způsob výběru mýtného projeví na konečných cenách za přepravu, zatím nelze přesně určit. "Je jasné, že se zvýšené náklady za belgické dálnice budou muset promítnout do ceny. Zatím ale nevíme o kolik," říká majitel středně velké dopravní společnosti ze středních Čech, jehož kamiony jezdí do Belgie pravidelně.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se