Digitalizace prakticky všech oborů podnikání s sebou přináší i dříve nevídané množství dat vhodných k dalšímu zpracování. Velké, technologicky vyspělé firmy již s daty získanými z různých zdrojů intenzivně pracují a spoléhají na ně jako na klíčovou hodnotu, která jim pomáhá lépe poznávat zákazníky, pronikat na nové trhy či prostě zvyšovat tržní podíl a zisk. V této souvislosti mluvíme o takzvaných velkých datech (big data) a business intelligence, tedy analyzování a vytěžování dat s cílem odhalit nové souvislosti, přesněji plánovat a rychleji se rozhodovat.

Současný vývoj IT zpřístupňuje datovou analýzu i menším firmám a podnikatelům, kteří mohou pomocí běžně dostupných nástrojů analyzovat jak vlastní, tak veřejně dostupná data.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se