Není vůbec nepravděpodobné, že tento článek budete číst na svém telefonu. Stále totiž stoupá počet lidí, u kterých ranní rituál v podobě listování novinami nahradilo proklikávání facebookových odkazů. Vývoj shrnul obrázek, který k autorovi tohoto komentáře doputoval jak jinak než přes Facebook. Znázorňuje, jak se postupně prodlužuje čas strávený na WC, pokud máte v ruce mobil, mobil s internetem a mobil s internetem připojený do zásuvky. I z vlastní zkušenosti jste nejspíš už odvodili, že špička této sítě má dva vrcholy, brzy ráno a pozdě večer. Má to svou logiku: mnoho lidí se nechává budit mobilem, a když už ho vezmou do ruky, neodolají, aby se nepodívali na to, co sdíleli jejich kamarádi. Facebook se pak různými triky snaží uživatele přes den co nejdéle udržet ve svých aplikacích. Umožnil jim, aby si spolu povídali, usnadnil zveřejňování fotek a natáčení videa, a aby mu neutíkali jinam, zrychlil i načítání zpravodajských článků. Sjíždění novinek od kamarádů se pak znovu opakuje pozdě večer před usnutím jako poslední aktivita před odložením mobilu na noční stolek.

Ze čtyř milionů českých uživatelů jich většina chodí na Facebook právě přes telefon. Výzkumy potvrzují, že je pro ně důležitým zdrojem zpráv o světě. Ale nic není zadarmo a v tomto případě uživatelé platí vědomým i mimoděčným poskytováním různých dat o sobě, která v sobě jejich chytré zařízení ukládá a na sociální síti se postupně skládají do reklamně zajímavého profilu. Marketingový byznys představuje hlavní důvod, proč obři mediálního průmyslu postupně skupují populární aplikace.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.