Není vůbec nepravděpodobné, že tento článek budete číst na svém telefonu. Stále totiž stoupá počet lidí, u kterých ranní rituál v podobě listování novinami nahradilo proklikávání facebookových odkazů. Vývoj shrnul obrázek, který k autorovi tohoto komentáře doputoval jak jinak než přes Facebook. Znázorňuje, jak se postupně prodlužuje čas strávený na WC, pokud máte v ruce mobil, mobil s internetem a mobil s internetem připojený do zásuvky. I z vlastní zkušenosti jste nejspíš už odvodili, že špička této sítě má dva vrcholy, brzy ráno a pozdě večer. Má to svou logiku: mnoho lidí se nechává budit mobilem, a když už ho vezmou do ruky, neodolají, aby se nepodívali na to, co sdíleli jejich kamarádi. Facebook se pak různými triky snaží uživatele přes den co nejdéle udržet ve svých aplikacích. Umožnil jim, aby si spolu povídali, usnadnil zveřejňování fotek a natáčení videa, a aby mu neutíkali jinam, zrychlil i načítání zpravodajských článků. Sjíždění novinek od kamarádů se pak znovu opakuje pozdě večer před usnutím jako poslední aktivita před odložením mobilu na noční stolek.
Ze čtyř milionů českých uživatelů jich většina chodí na Facebook právě přes telefon. Výzkumy potvrzují, že je pro ně důležitým zdrojem zpráv o světě. Ale nic není zadarmo a v tomto případě uživatelé platí vědomým i mimoděčným poskytováním různých dat o sobě, která v sobě jejich chytré zařízení ukládá a na sociální síti se postupně skládají do reklamně zajímavého profilu. Marketingový byznys představuje hlavní důvod, proč obři mediálního průmyslu postupně skupují populární aplikace.
Ještě na vás čeká 60 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.