Víte, kdo vydal nejlepší zprávu o stavu žurnalistiky? Žádný mediální expert, skutečnost je depresivnější. Sepsal ji úřad práce. Statistické oddělení amerického ministerstva práce se letos v létě ponořilo do údajů od roku 1990 a spočítalo, že se počet pracovních míst v mediálním průmyslu do letošního jara ztenčil o šedesát procent.

Mohou za to samozřejmě počítače a internet, jejichž význam prudce narostl. V lednu 1990 živilo zpracování dat na internetu, který ještě ani nenabízel webové stránky, necelých třicet tisíc převážně technických profesí. Na jaře 1999 zažil web první prudký nárůst pracovních míst, což vydrželo zhruba dva roky. Pak internetová bublina praskla, řada webových magazínů zkrachovala, nadějné firmy propustily desítky tisíc lidí a dalších deset let se s nabíráním zaměstnanců držely při zdi. Počínaje srpnem 2009 ale křivka nabrala strmý růst a letos už jen internetové publikování živí skoro dvě stě tisíc Američanů.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.