Česká pojišťovna zůstává zhruba s dvacetiprocentním podílem lídrem trhu životního pojištění i v době, kdy se tato oblast potýká s propadem prodejů. V polovině roku 2016 se podle statistiky České asociace pojišťoven objem předepsaného pojistného meziročně propadl o více než dvě procenta, o rok dříve to byla dokonce čtyři procenta. Podle Marka Jankoviče, generálního ředitele České pojišťovny, ale za propadem stojí trend, který je zdravý.

Pokles o 7,5 procenta hlásí na konci první poloviny roku 2016 i Česká pojišťovna. Podle Jankoviče jsou pro to dva hlavní důvody. "Maturuje nám určitá část portfolia z minulosti, takže pojistky se dožívají konce a pojišťovna vyplácí klientům pojistné plnění, takzvané dožití. Tím druhým momentem potom je neustále se zvyšující podíl pojistného na zajištění proti riziku nemoci a úrazu," vysvětluje a dodává, že odklon od investic přes životní pojištění k čistému zajišťování rizik je jev, který svědčí o vyspělosti českého trhu, na druhé straně má ale zároveň dopad na objem pojistného.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se