O italské Alfě Romeo se mluví jako o legendární značce. Má za sebou více než stoletou historii a širokou základnu fanoušků, kteří na ni nedají dopustit. I přesto, že její vozy byly vyhlášené technickými problémy všeho druhu. Možná i to dosud znamenalo, že u širší veřejnosti zůstávala spíš na pozadí zájmu, což platilo nejen pro řidiče, ale také manažery koncernu Fiat Chrysler, pod který značka patří. Prodeje klesaly i v domovské Itálii, z necelých 60 tisíc aut v roce 2011 na polovinu o čtyři roky později. Teď ale přišel čas na změnu. Šéf Fiatu Sergio Marchionne chce Alfu Romeo vidět jako konkurenta pro BMW nebo Mercedes-Benz.
Jak toho chce dosáhnout? Především rozšířením modelové nabídky. V uplynulých letech neměla Alfa Romeo v podstatě co nabídnout. Poslední "normální" model, hatchback Giulietta, přišel už před šesti lety. Alfa se držela stranou a její prodeje klesaly. Až letos by se mělo objevit SUV Stelvio, které má asi nejvíc pomoci se zvednutím prodejů. Do roku 2020 plánuje Alfa ještě dalších šest modelů, mezi nimi větší sedan, menší SUV či hatchback.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.