Už režiséři Quentin Tarantino a Brian De Palma ukázali, že není nic špatného na tom, když se filmař nechá ovlivnit jinými tvůrci, zachová-li si vlastní přístup a osobitost. To se nyní s filmem Baby Driver, který ode dneška začínají promítat česká kina, povedlo také Edgaru Wrightovi.
Hlavní roli svěřil třiadvacetiletému dívčímu idolu Anselu Elgortovi, který se hercem a zpěvákem stal díky romanci Hvězdy nám nepřály. Objevil se také ve třídílné teenagerské fantasy Divergence.
Elgort dostal v novém filmu roli řidiče přezdívaného Baby, kterého využívá gang s Kevinem Spaceym a Jamiem Foxxem. Baby je ale převeze nejen za volantem. "Místo mě ale řídili kaskadéři, já jsem aspoň skákal přes ploty i auta a klouzal se po eskalátoru," říká Elgort.
◼ Třiadvacetiletý herec, DJ a zpěvák Ansel Elgort letos v březnu převzal v Las Vegas cenu CinemaCon 2017 nazvanou Vycházející hvězda stříbrného plátna. Už předtím o něm tisková agentura AP napsala, že vyzařuje zadumanou přitažlivost, neviděnou od dob Jamese Deana.
◼ Elgort má šanci nahradit Brada Pitta, Johnnyho Deppa a Toma Cruise, jako oni v popularitě vystřídali předcházející hollywoodské ikony – třeba Marlona Branda či Roberta Redforda.
◼ Ve filmu Baby Driver využil režisér Edgar Wright jen málo digitálních triků, aniž by snímku ubral na napětí. Kaskadérské kousky, akční scény a automobilové honičky natočil tak dokonale, že po novinářské projekci v Hollywoodu se ozval nejenom potlesk, ale také uznání: "Tarantino na steroidech".
HN: Prý jste navštívil ve vězení skutečné řidiče "únikových aut"?
Potkal jsem se s jedním, který se zúčastnil nejméně patnácti bankovních loupeží. Vyprávěl mi, jak byl smířený s tím, že když ho chytí, půjde do basy. Tam prý byl pro ostatní vězně "sexy", protože vyloupení banky považují za ctihodnou činnost.
HN: Mohou za to veřejností zromantizované příběhy jako třeba Bonnie a Clyde nebo Butch Cassidy a Sundance Kid?
Netuším.
HN: Jak se na ně díváte?
Jsou symbolem žánru, vzrušujícího nebezpečí a adrenalinu. V našem příběhu je to trochu jiné. Moje láska netuší, že jsem zločinec. Neslídí, co dělám, nežárlí a to je podle mě úžasné.
HN: Řídil jste v automobilových honičkách sám?
Přál jsem si to. Kvůli pojištění to ale museli zvládnout kaskadéři. Ve skutečnosti jsem většinou jen seděl a napodoboval pohyby za volantem vozidla, které řídil někdo jiný, ukrytý mimo záběr kamery. Ale místo toho jsem aspoň skákal přes ploty i auta na parkovištích, klouzal se po eskalátoru…
HN: Bylo to těžší než řídit v losangeleských silničních zácpách?
Stoprocentně. V New Yorku aspoň musíte o jízdě přemýšlet a měnit pruhy. Tady na dálnici jen stojíte a čekáte, až vás spálí slunce.
HN: Podle čeho vybíral režisér Wright písně do filmu?
Před natáčením se mi přiznal, že si nejdřív našel písně, teprve potom k nim psal scénář. To se ukázalo jako důležité, protože jsme se mohli pohybovat v rytmu hudby. Když někdo krade auta, "musí mít" sluneční brýle a iPod nebo iPhone. Proto má moje postava stovky ukradených přístrojů a dohromady si z nich sestaví vlastní hudební produkci.
HN: V roli "únikového řidiče" nejste nikdy bez sluchátek. Neustále posloucháte hudbu. Je tomu tak i ve skutečnosti?
V mém životě má muzika velkou roli. Snažím se o vlastní tvorbu i produkci. Začínal jsem jako DJ s produkováním taneční hudby, naučil jsem se tak používat moderní přístroje a tvořit písně, které mohu sám zpívat. Výsledkem byl můj první singl Thief a kontrakt s vydavatelstvím Island Records.
HN: Na YouTube má videoklip singlu už přes šest a půl milionu fanoušků.
Jsem z toho nadšen. Klip je trochu strašidelný kvůli inspiraci filmem Americké psycho. Liší se ale tím, že je více sexy, díky obsazení mojí přítelkyně Violetty Komyshanové.
HN: Z klipu je vidět, že vám není cizí ani choreografie.
Jako dítě jsem účinkoval v baletních představeních Louskáček a Labutí jezero. Mám rád tanec a svým způsobem se mu scény ve filmu Baby Driver podobají.
Baby Driver
Režie: Edgar Wright
Distribuce v ČR: Falcon, česká distribuční premiéra: 27. července
HN: Zvládnete hudbu i herectví?
Zatím s tím nemám problém, věřím, že dokážu uspět v obou profesích.
HN: Kritici si myslí, že je možné profesionálně dělat jenom jeden obor.
Já k nim nepatřím. Začínal jsem jako zpěvák, k herectví jsem se dostal až po několika konkurzech, ale nikdy jsem nepřestal mít touhu dělat muziku.
HN: Co vás k filmu přivedlo?
Díky otci jsem měl možnost dívat se na staré filmy režiséra Elii Kazana. Obdivuji umění Marlona Branda či Paula Newmana.
HN: Kterým rolím dáváte přednost?
Nemám problém hrát kohokoliv, ale důležité je mít dobrý scénář a vynikajícího režiséra. Potom co jsem spolupracoval s Edgarem Wrightem, vím, že musím natáčet s někým, kdo je podobně talentovaný a s nímž si rozumím.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist