Když se čínské automobilky před více než deseti lety pokusily o štěstí na zahraničních trzích, dopadly neslavně. Jejich levné modely neobstály v přísných bezpečnostních a ekologických testech. Nyní zahajují druhou exportní ofenzivu. Nejsou bez šancí − za pomoci západních technologií a know-how výrazně zvedly kvalitu svých vozů. Automobilová přehlídka probíhající ve Frankfurtu nad Mohanem to potvrzuje.
Čínská automobilka Great Wall Motors vlastněná miliardářem Wej Ťien-ťünem tam předvádí prémiový model značky nazvané po svém majiteli Wey. Vůz s označením VV7 by měl pořádně "zamíchat" evropským trhem, kde se bude nabízet za 20 až 25 tisíc eur. Na čínské poměry to není pakatel, ale v Evropě bude cenově mnohem lákavější než například značky Volvo (vlastní ji čínská Geely), Audi, BMW nebo Daimler.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.