Lexus LS to v kategorii největších sedanů, určených pro vrcholové manažery, neměl vůbec lehké. Model z roku 2006, který prošel jen mírnými úpravami, byl proti modernějším vozům z německé trojice Audi A8, BMW 7 a Mercedes S bezmocný. Zatímco ty se střídavě prodávaly na českém trhu v desítkách až stovkách kusů (podle toho, který z nich byl právě nejnovější), japonský Lexus LS si v posledním měřeném roce, tedy loni, pořídili jen čtyři lidé. Shodného výsledku dosáhl i v letech 2015 a 2014. Z absolutního propadáku se má ale nyní stát skokan roku.
"Věříme si, příští rok máme cíl prodat 50 aut a myslím, že to nebude vůbec problém," říká Jakub Květoň, šéf Lexusu v Česku. S Němci by se sice stále rovnat nemohl, ale nárůst prodejů o 1150 procent by byl určitě důvodem k oslavám. Otázka je, zda má japonská novinka potřebné trumfy k tomu, aby nejnáročnější automobilovou klientelu zaujala. HN to vyrazily zjistit do Ománu, kde se konaly první jízdy. Místo nebylo zvoleno náhodou. V arabských zemích má Lexus mnohem větší prodejní úspěchy, v Ománu na vozy jeho značky narazíte prakticky všude.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.