Airbus A320neo nalákal světové aerolinky na nízkou spotřebu, a díky tomu se prodává skoro sám. Důležitost nenápadné opory vedlejších linek ukazuje fakt, že loni firmě přinesl třikrát větší tržby než proslulejší gigant A380. Tedy aspoň podle údajů v ceníku výrobce. Komerční úspěch ale ohrožuje problém s motory. Některé z pohonných jednotek Pratt & Whitney (na snímku), jednoho ze dvou dodavatelů pro A320neo, se chovají podivně, zaznamenáno bylo i samovolné "zhasnutí" motoru. Letecký průmysl je ve své "nejvyšší kategorii" vlastně duopolem, kde soupeří jen evropský Airbus s americkým Boeingem. Bývá proto často i rozbuškou obchodních sporů EU s USA. To snad tentokrát nehrozí, protože evropská letadla (s americkými motory) "uzemnil" evropský regulátor.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist