Airbus A320neo nalákal světové aerolinky na nízkou spotřebu, a díky tomu se prodává skoro sám. Důležitost nenápadné opory vedlejších linek ukazuje fakt, že loni firmě přinesl třikrát větší tržby než proslulejší gigant A380. Tedy aspoň podle údajů v ceníku výrobce. Komerční úspěch ale ohrožuje problém s motory. Některé z pohonných jednotek Pratt & Whitney (na snímku), jednoho ze dvou dodavatelů pro A320neo, se chovají podivně, zaznamenáno bylo i samovolné "zhasnutí" motoru. Letecký průmysl je ve své "nejvyšší kategorii" vlastně duopolem, kde soupeří jen evropský Airbus s americkým Boeingem. Bývá proto často i rozbuškou obchodních sporů EU s USA. To snad tentokrát nehrozí, protože evropská letadla (s americkými motory) "uzemnil" evropský regulátor.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist