A protože na Prahu a Středočeský kraj přitom připadá takřka polovina celé české logistiky, zní to dosti pochmurně nebo přinejmenším neperspektivně. Bližší pohled na současnost tohoto segmentu domácího realitního trhu ale jasně napovídá, že ke katastrofě má dosti daleko.

Hala sem, hala tam...

Celkem pochopitelně se ani výstavbě logistických areálů nevyhýbají problémy v podobě příliš dlouhých a komplikovaných povolovacích řízení. V jejich pozadí stojí obvykle nevelká přízeň veřejnosti, podle níž masivní jednoduché hranoly skladů a výrobních hal hyzdí krajinu. Doba, kdy obce v průmyslových zónách (plných skladových a výrobních budov) viděly hlavně možnost jak podpořit zaměstnanost, je už nenávratně pryč. V současnosti je tomu přesně naopak - vzhledem k mizivé nezaměstnanosti se "místní" obávají potíží s agenturními pracovníky. Proto také protagonisté logistického developmentu vidí realitu trochu jinak než například jejich rezidenční kolegové. "Často se mluví o špatné legislativě či nekvalitních nebo dokonce neexistujících územních plánech. To ale není náš největší problém - tím je postoj samosprávných orgánů a místních obyvatel!" říká šéf českého výsadku firmy Panattoni.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se