Za sportovními úspěchy stojí tisíce hodin tréninku, přípravy stovek párů lyží a náročné přesuny po celé Evropě. Pro úspěch týmu je navíc klíčové, aby měl každý člen neustále k dispozici špičkové zázemí pro trénink i servis. Český tým proto zvolil jediné řešení, které to umožňuje – návěs vybavený jako servisní dílna.
V České republice už kamion v národních barvách s tvářemi Gabriely Koukalové, Michala Krčmáře, Veroniky Vítkové a dalších osobností českého biatlonu lidé znají a mávají na něj, když projíždí okolo. V zahraničí také budí zájem a tu a tam na něj zatroubí nebo zabliká nějaký český řidič. V Rakousku si kamion jako raritu fotila dokonce i policie. Protože jde o reprezentační speciál, je i pro zkušené řidiče čest s ním jezdit.
„I když to není běžná komerční přeprava zboží, i tak máme přesný časový harmonogram a musíme vyjet a dojet do cíle tak, jak je potřeba,“ říká Martin Žák, který je jedním z jeho dvou řidičů. „Logistika v biatlonu není jen sednout do auta a jet. Jsou s tím spojené různé přejezdy, trajekty, celní odbavení, povolení a tak podobně. Šéf reprezentace, Ondra Rybář, říkal, že je rád, že se o to nikdo z týmu nemusí starat, protože DB Schenker všechno obstará,“ dodává Martin Žák. Všichni členové týmu se tak do destinace mohou přepravit letecky a kamion je dojede po silnici.
Řidič má za kamion absolutní zodpovědnost a nemůže si dovolit, že by někde uvízl. Týmoví kolegové už podle něj vědí, že se na něj mohou plně spolehnout, stejně jako na kolegu Jiřího Smolíka. „Při přejezdech mezi skalami v Itálii to někdy bylo o centimetry, ale vešli jsme se,“ dodává Martin Žák. I přes velkou opatrnost prý bývá na místě ze všech kamionů často jako první.
Rozložení návěsu je pak otázka několika desítek minut. Po příjezdu na místo je zapotřebí pouze vodováhou a vzduchovým systémem srovnat návěs do roviny, aby mohl řidič z boků vysunout podpěry. Následně se připojí elektřina a za 30 minut od příjezdu může návěs plně fungovat. Takto vybavený tahač je velký posun oproti dříve používaným buňkám. Tam bylo potřeba vždy před závodem nastěhovat veškeré vybavení, rozložit ho a po závodě ho opět sbalit, nastěhovat zpět do dodávek a odvézt do dalšího dějiště závodu. To znamená několikrát přenášet všechny stoly, vrtačky, vosky, lyže, stojany a další servisní vybavení. Dnes jen tým po závodě uschová veškerý materiál do návěsu a ráno po snídani je připravený k odjezdu.