Plzeňský Prazdroj loni prodal rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva. To je téměř o tři procenta více než v předchozím roce. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent. Ve středu to oznámila Jitka Němečková, mluvčí největšího českého pivovaru.

Prodeje v ČR už zveřejnila skupina koncem března. Činily sedm milionů hektolitrů piva, meziročně o necelé procento více.

"Dařilo se jak samotnému vývozu, který se zvýšil o šest procent na více než 1,5 milionu hektolitrů, tak licenční výrobě. Ta vzrostla o téměř 13 procent na 2,6 milionu hektolitrů," uvedla mluvčí.

Prazdroj před rokem převzala japonská skupina Asahi, výrobce piva, lihovin, nealkoholických nápojů a potravin, která působí ve více než 100 zemích.

Rekord zaznamenal v loňském roce prémiový ležák Pilsner Urquell, jehož export přesáhl milion hektolitrů; o rok dříve to bylo 970 000 hektolitrů. V České republice i v zahraničí prodal loni pivovar 2,5 milionu hektolitrů plzeňského ležáku.

Nejvíce ho vyvezl na slovenský, německý a jihokorejský trh. Prazdroj bude dále posilovat prodeje Pilsneru Urquell, kromě tradičních teritorií se zaměřuje na asijské trhy s velkým potenciálem. Od dubna zahájil pravidelný export do Číny, kde nabídne plzeňský ležák hlavně v metropolitních oblastech.

V dubnu převzala skupina Asahi distribuci sudového i lahvového piva Pilsner Urquell na japonském trhu. "Pilsner Urquell má v Japonsku, stejně jako i jinde v Asii a po světě, pozici superprémiového produktu a tu budeme dále podporovat. Naším cílem není preferovat objem, ale nabídnout pivo ve skvělé kvalitě. Pečlivě proto spolu s Asahi volíme restaurace, v nichž bude k dostání," uvedl generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se