Závod o budoucnost automobilového průmyslu jasně směřuje vstříc samořízeným autům a elektromobilitě. Není proto divu, že zavedené automobilky stále častěji spojují své síly s technologickými společnostmi. Společně tak chtějí naplnit vizi "inteligentních" měst.

Tento týden oznámili spolupráci velcí hráči z obou zmíněných oborů. Výkonný viceprezident Audi Čína Saad Metz a Veni Shone, prezident pro oblast LTE (vysokorychlostního mobilního internetu) čínské telekomunikační společnosti Huawei, podepsali v úterý v Berlíně memorandum o porozumění. Výsledkem jejich partnerství by měl být vývoj technologie inteligentních automobilů se zaměřením právě na autonomně řízená vozidla.

"Vstupujeme do nové éry propojených inteligentních vozidel, která předznamenají technologické propojení informačních a komunikačních technologií s automobilovým průmyslem," řekl po podpisu Shone.

Technologičtí lídři

◼ 1. General Motors
◼ 2. Waymo
◼ 3. Daimler–Bosch
◼ 4. Ford
◼ 5. Koncern Volkswagen

Globální poradenská společnost Navigant sestavila počátkem letošního roku žebříček nejpokročilejších vývojářů autonomních vozidel. Koncern Volkswagen, jehož je Audi součástí, se umístil na pátém místě.

Nové partnerství navazuje na minulé kroky německé automobilky tímto směrem. Audi už ze stejného důvodu zavedlo do svých vozů operační systém Android od vývojářů Googlu. Počátkem loňského roku navázalo také spolupráci s výrobcem čipů Nvidia, přičemž slíbilo, že autonomní vozy uvede na trh v roce 2020. "Naším cílem je zvýšit bezpečnost a zlepšit dopravní toky za účelem vytvoření inteligentních měst. Zprvu se budeme zaměřovat na čínský trh," uvedl nyní Metz.

Mezistupeň mezi 4G a 5G

Čínský telekomunikační gigant Huawei je světově jednou z vedoucích společností ve vývoji technologie 5G. Na letošním mobilním veletrhu v Barceloně představil první modem, který novou generaci bezdrátových přenosů, jež by mohla být až dvacetkrát rychlejší než současná LTE (4G), podporuje.

Zbývá vám ještě 60 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se