Německý koncern Volkswagen, majitel zdejší Škody Auto, stále míří vzhůru a přepisuje staré rekordy v ekonomických výsledcích. Platí to i pro letošní první pololetí, kdy mu solidním tempem vzrostly prodej, tržby i zisk. Ale vedení včera současně upozornilo, že druhá polovina roku nemusí být tak úspěšná.

Společnost Volkswagen Group během ledna až června zákazníkům po celém světě dodala 5,5 milionu osobních a nákladních aut, což bylo meziročně o 7,1 procenta více.

"To dokazuje, že nové modely, které jsme uvedli na trh, zákazníky oslovily," komentuje šéf automobilky Herbert Diess. Prodeji se obzvlášť dařilo v Číně, USA a Rusku, nezklamala ani západní Evropa.

Volkswagenu se podle Diesse daří ofenziva na trhu sportovně-užitkových vozů (SUV), které jsou ve světě stále žádanější. V projevu na středeční tiskové konferenci jmenoval například VW Touareg, Škoda Kodiaq a Karoq nebo Seat Arona.

"Koncern představil čísla, která jsou bez ohledu na důsledky emisního skandálu solidní," vyjádřil se pro agenturu Reuters Frank Schwope, sledující automobilky v peněžním ústavu NordLB.

Jak dodává, Volkswagen by mohl dosahovat ještě lepších finančních výsledků, nebýt nákladů spojených s důsledky emisního skandálu, jenž propukl v roce 2015. Aféra nazývaná Dieselgate spočívala v cíleně upraveném softwaru, který sloužil k manipulaci s emisemi. Společnost během druhého čtvrtletí na jejich řešení vyčlenila 1,6 miliardy eur, čímž se provozní zisk za duben až červen snížil o 13 procent.

Jedním z dalších důsledků emisního skandálu bylo i zatčení člena představenstva Volkswagenu a šéfa dceřiné firmy Audi Ruperta Stadlera. Ten se podle státního zástupce během vyšetřování příčin skandálu snažil ovlivňovat svědky. "Věříme, že se celá záležitost brzy vyjasní," podotýká Herbert Diess.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte, co je to projekt Indie 2.0, díky kterému bude Škoda Auto investovat miliardu eur.
  • Proč následující měsíce budou pro VW obtížné a stěží lze očekávat tak dobré výsledky jako v prvním pololetí.
  • Za co němečtí experti sledující automobilový průmysl Herberta Diesse chválí.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se