Koupě kopřivnické Tatry Jaroslavem Strnadem a Reném Materou se vždy jevila jako transakce snů. Zkrachovalý podnik se jim zaplatil už za nějaké tři roky a firma plánovala raketový růst. Letošní rok je pro ně ale mírným vystřízlivěním.

První náznaky, že očekávání majitelů firmy mohou být příliš optimistická, přišly loni koncem roku. Už tehdy Strnad, který v Tatře vlastní dvoutřetinový podíl, v rozhovoru pro HN přiznal, že očekávaná výroba okolo 1700 nákladních vozů nebyla reálná. Nakonec se jich loni vyrobilo 1481, i to ovšem znamenalo meziročně téměř 12procentní růst.

Letošek ale vypadá mnohem hůř. Podle statistiky Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) letos do konce července Tatra vyrobila jen 446 vozů. To je o rovných 50 procent méně než za stejné období v minulém roce. A výrazný pokles očekává firma i za celý rok.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Co je hlavním důvodem letošního výrazného poklesu výroby v kopřivnické automobilce?
  • Společnost Tatra má své plány i v Saúdské Arábii a Číně.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se