Koupě kopřivnické Tatry Jaroslavem Strnadem a Reném Materou se vždy jevila jako transakce snů. Zkrachovalý podnik se jim zaplatil už za nějaké tři roky a firma plánovala raketový růst. Letošní rok je pro ně ale mírným vystřízlivěním.
První náznaky, že očekávání majitelů firmy mohou být příliš optimistická, přišly loni koncem roku. Už tehdy Strnad, který v Tatře vlastní dvoutřetinový podíl, v rozhovoru pro HN přiznal, že očekávaná výroba okolo 1700 nákladních vozů nebyla reálná. Nakonec se jich loni vyrobilo 1481, i to ovšem znamenalo meziročně téměř 12procentní růst.
Letošek ale vypadá mnohem hůř. Podle statistiky Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) letos do konce července Tatra vyrobila jen 446 vozů. To je o rovných 50 procent méně než za stejné období v minulém roce. A výrazný pokles očekává firma i za celý rok.
Co se dočtete dál
- Co je hlavním důvodem letošního výrazného poklesu výroby v kopřivnické automobilce?
- Společnost Tatra má své plány i v Saúdské Arábii a Číně.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.