Světový výrobce čisticí techniky a zařízení Kärcher v těchto dnech u Prahy otevřel nové sídlo české pobočky. Staví zde i obří myčku pro auta. Celkově investice přesáhne 140 milionů korun. Bývalé sídlo si firma pronajímala ve stejné průmyslové zóně. Rostoucí pobočce bylo již malé, uvádí Hartmut Jenner, šéf německého koncernu, který vyrábí vysokotlaké čističe nebo podlahové stroje. Podnik díky tomu získal i místo pro showroom a servisní a školicí centrum pro zaměstnance i zákazníky. "Česko pro nás patří mezi nejrozvinutější země ve východní Evropě. Z rozvíjejícího se trhu se stává rozvinutým," řekl Jenner HN při otevření sídla společnosti.
V tuzemsku se proto Kärcher zaměří více na své cílové skupiny, což jsou domácnosti a firmy z různých odvětví, například průmyslu nebo zemědělství. Zároveň hodlá navýšit investice do marketingu, servisu i obchodu. "Potenciál v Česku roste. Zvyšuje se příjem lidí i životní standard, proto budou zákazníci používat k úklidu a čištění více stroje než ruce, protože to je efektivnější," myslí si Jenner.
Firma plánuje v následujících pěti letech v Česku zdvojnásobit svůj současný obrat i počet zaměstnanců. Cílem je 50 milionů eur (téměř 1,3 miliardy korun) a 150 lidí. "Znamená to, že budeme posilovat v odborném poradenství, rozšiřovat vlastní servisní síť, investovat více do služby půjčování strojů nebo softwaru na míru pro řízení úklidu ve velkých prostorách," vysvětluje Milada Skutilová, šéfka Kärcheru v Česku.
Co se dočtete dál
- Jaký obrat letos očekává společnost Kärcher v Česku?
- Jaké jsou nejprodávanější výrobky firmy?
- Kolik koncern investuje do inovací čisticí techniky?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.