Břeclavská firma Gumotex je po světě známá svými nafukovacími čluny či matracemi, ale dvě třetiny jejích třímiliardových tržeb tvoří dodávky pro automobilový průmysl. Letos proto přeskládala celou skupinu a rozdělila ji na dvě části − auto a pogumované textilie.
"Na rozdělení jsme pracovali už dřív s tím, jak ve firmě rostl význam výroby pro automobilky. To je odlišný byznys v porovnání s výrobou gumotextilií," popisuje František Pálka, šéf části gumotextilu.
Rozdělení má zjednodušit řízení firmy, která má celkem 1800 zaměstnanců. Vedení také lépe uvidí, jak se daří jednotlivým divizím. Zároveň má pomoct v tom, aby případné problémy jednoho odvětví neměly dopad na druhou část.
Co se dočtete dál
- Jak bude společnost Gumotex po rozdělení vypadat?
- Kolik dosáhla firma v posledních dvou letech na tržbách?
- Do kterých automobilů přijdou v nejbližších deseti letech její sluneční clony?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.