Německým automobilkám se zdaleka nedaří tak jako v předchozích letech. Podle průzkumu společnosti PwC více než tři čtvrtiny jejich manažerů předpokládají, že prodej i zisky letos klesnou. Hlavním důvodem je ochlazování globální konjunktury a také obavy, že export aut narazí na cla. Mohla by je zavést Británie v případě svého "divokého" rozvodu s EU, ale také Spojené státy. I když se vyhlídky pro automobilový byznys zhoršují, němečtí zaměstnanci Volkswagenu, Daimleru a dalších firem se mohou letos těšit na štědré bonusy, jež budou vyplaceny za výsledky roku 2018.
O tom, kolik pracovníci v podobě jednorázového bonusu dostanou, jako první tento týden informoval Volkswagen, který v německých továrnách zaměstnává přibližně 110 tisíc lidí. Na každého zaměstnance pracujícího na plný úvazek v průměru připadne 4750 eur hrubého, v přepočtu kolem 122 tisíc korun. Ve srovnání s předchozím rokem to je o 16 procent více. "Odměnit lidi za jejich podíl na úspěchu je poctivé," prohlašuje šéf koncernových odborů Bernd Osterloh.
Co se dočtete dál
- V placené části se dozvíte:
- Co ovlivnilo mimořádně vysoký bonus pro zaměstnance Volkswagenu?
- Jaké bonusy budou mít zaměstnanci Daimleru?
- Jak jsou na tom v tomto ohledu zaměstnanci Škody Auto?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.