Dosud lídři domácího alkoholového trhu velkou část tržeb získávali z konzumních lihovin. Jejich pozici u "lowcostových" rumů, vodek i dalších populárních kategorií ale postupně obsazují privátní značky řetězců. Jednička a dvojka mezi tuzemskými lihovarníky − česká pobočka nadnárodní Stock Spirits Group a prostějovská Palírna U Zeleného stromu − se proto více soustřeďují na dražší alkoholové nápoje.

"Podle posledních čísel z trhu v Česku klesá objem spotřeby lihovin, daří se ale růst v tržbách. Pije se tedy méně, ale pijí se značky s vyšší hodnotou," říká ředitel Stock Plzeň­-Božkov Jan Havlis. Příkladem může být podle něj rum Republica, který Stock na trh uvedl loni. Směs karibských třtinových rumů se za loňské druhé pololetí stala třetí nejprodávanější značkou v tuzemsku (dle tržeb za Božkovem Originál a Jägermeisterem). Jak uvádí Havlis, jde o historicky vůbec nejúspěšnější inovaci společnosti.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč palírny opouštějí segment levnějších lihovin.
  • Co říkají firmy na možné zvýšení spotřební daně.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se