Dosud lídři domácího alkoholového trhu velkou část tržeb získávali z konzumních lihovin. Jejich pozici u "lowcostových" rumů, vodek i dalších populárních kategorií ale postupně obsazují privátní značky řetězců. Jednička a dvojka mezi tuzemskými lihovarníky − česká pobočka nadnárodní Stock Spirits Group a prostějovská Palírna U Zeleného stromu − se proto více soustřeďují na dražší alkoholové nápoje.
"Podle posledních čísel z trhu v Česku klesá objem spotřeby lihovin, daří se ale růst v tržbách. Pije se tedy méně, ale pijí se značky s vyšší hodnotou," říká ředitel Stock Plzeň-Božkov Jan Havlis. Příkladem může být podle něj rum Republica, který Stock na trh uvedl loni. Směs karibských třtinových rumů se za loňské druhé pololetí stala třetí nejprodávanější značkou v tuzemsku (dle tržeb za Božkovem Originál a Jägermeisterem). Jak uvádí Havlis, jde o historicky vůbec nejúspěšnější inovaci společnosti.
Co se dočtete dál
- Proč palírny opouštějí segment levnějších lihovin.
- Co říkají firmy na možné zvýšení spotřební daně.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.