V křesle generálního ředitele Mastercard pro Česko a Slovensko Michal Čarný seděl právě půl roku, když v Česku propukl koronavirus. Platební karty se značkou této společnosti jsou mezi Čechy nejrozšířenější, a Čarný tak mohl sledovat, jak rychle pandemie mění nákupní chování lidí a firem. Podle něho na platby kartou přešli mnozí z dřívějších jednoznačných vyznavačů hotovosti, čím dál víc se kvůli omezení kontaktu s terminálem začalo platit mobilem a na e-shopech si zvykají nakupovat i ti, kteří se jim dříve vyhýbali. Čarný říká, že trend neodezněl ani po znovuotevření ekonomiky. "Rostoucí zájem o bezhotovostní nákupy pokračuje. Ve vnímání digitálních plateb v e-shopech a v kamenných obchodech jsme se během koronavirové pandemie dostali o tři roky vpřed," tvrdí Čarný.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se