Někteří majitelé si jízdu v drahých autech ani pořádně neužijí, protože si je objednávají nikoli jako motoristé, ale jako sběratelé. Proto automobilky specializující se na tyto modely pravidelně vrhají na trh i velice omezené edice, po nichž se jenom zapráší bez ohledu na to, že v přepočtu vyjdou i na desítky milionů korun. V aktuální situaci, kdy vlivem pandemie po letech zájem klesl, vymýšlejí šéfové ikonických značek vhodné strategie a neváhají přijít s novinkami.

Většina evropských renomovaných značek, jež patří do kategorie "superaut", má svůj domov v Británii a v Itálii. V současné době jsou čtyři z nich v rukou německých koncernů. Přítomnost německého kapitálu v segmentu těch nejdražších aut je obzvlášť silná v Británii. Volkswagen tam vlastní značku Bentley, BMW kontroluje firmu Rolls-Royce Motor Cars. Britská společnost Aston Martin Lagonda je sice nezávislá (není podřízena žádnému nadnárodnímu koncernu), ale už řadu let úzce kooperuje s Daimlerem.

Volkswagen dále vlastní malého výrobce Bugatti Automobiles ve Francii, v Itálii pak významného výrobce superluxusních sportovních vozů Automobili Lamborghini.

Německým automobilkám mohou na trhu superluxusních vozů vážně konkurovat jenom italští výrobci Ferrari a Maserati. Do souboje o movité zákazníky se z dalších automobilek hodlá zapojit francouzský Renault. Jeho nový šéf, italský manažer Luca de Meo (dříve v čele Seatu), sází na vzkříšení sportovní značky Alpine, jež se zrodila před 65 lety. Chtěl by s ní konkurovat hlavně Ferrari.

Německý průnik do Evropy a hlavně do Británie

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru