Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas se rozhodl prodat svou americkou značku Reebok. Adidas uvedl, že rozhodnutí je součástí jeho nové pětileté strategie, jejíž podrobnosti představí příští měsíc. Adidas koupil značku Reebok v roce 2006 za 3,8 miliardy dolarů (tehdy 86 miliard korun). Chtěl s ní účinněji konkurovat americké firmě Nike. Slabé výsledky Reeboku však vedly k opakovaným výzvám ze strany akcionářů, aby se firma této značky zbavila. Mezitím se německému podniku podařilo upevnit pozici své hlavní značky Adidas v USA. Přispěla k tomu spolupráce se slavnými osobnostmi, mezi které patří například rapper Kanye West nebo zpěvačka a herečka Beyoncé. "Po pečlivém zvážení jsme dospěli k závěru, že značky Reebok a Adidas dokážou mnohem lépe využít svůj růstový potenciál, když na sobě nebudou závislé," uvedl šéf společnosti Adidas Kasper Rorsted. Zdroj agentury Reuters z bankovního sektoru uvedl, že hodnota Reeboku by se nyní mohla pohybovat kolem miliardy eur, tedy necelých 26 miliard korun.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist