Před třemi lety způsobila japonská oděvní značka Uniqlo obrovský rozruch, když podepsala marketingovou smlouvu se švýcarskou tenisovou legendou Rogerem Federerem. Ten byl přitom přes dvě dekády jednou z hlavních tváří americké sportovní společnosti Nike. Federer se výměnou za 300 milionů dolarů stal na deset let ambasadorem značky, která je klíčovou částí rychle rostoucí japonské skupiny Fast Retailing. Vedle Federera mají lukrativní kontrakty s firmou Uniqlo také například japonský tenista Kei Nišikori či australský profesionální golfista Adam Scott, jenž byl v minulosti světovou jedničkou. 

Akvizice Federera byla jednou ze známek rozmachu společnosti Fast Retailing, jejímž hlavním akcionářem je nejbohatší Japonec Tadaši Yanai. Skupina však sílí nejen na trhu s oblečením, minulý týden se dokonce poprvé ve své historii stala nejcennější oděvní skupinou na světě.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se