Spotřebitel je pán. Na jeho spotřebě je postaveno fungování celé tržní ekonomiky a o jeho ochotu utrácet pečují štáby marketérů. Protipandemická opatření ovšem staví spotřebitele do nové situace: utrácet mu není dovoleno, aspoň ne způsobem a za statky, které by preferoval.

Za první tři kvartály roku 2020 dosáhla míra úspor domácností v Česku rekordních 16,6 procenta, v Evropské unii jako celku dokonce 18,4 procenta. Nikdo přesně nezjistí, z jaké části se na jejím zvýšení podílely spotřebitelovy obavy a z jaké části zmrazení nabídky. Je nicméně skutečností, že loňská míra úspor značně převýšila krizový rok 2009, srovnatelný z hlediska propadu HDP.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se