Příprava výstavby první části kanálu Odra–Dunaj–Labe, která by měla spojit Ostravu s Polskem, běží naplno. Plány vodní cesty prosazované zejména prezidentem Milošem Zemanem tady dostávají reálnou podobu. Ministerstvo dopravy už se dokonce před několika týdny dohodlo s polskou stranou na trase díla. Měla by obejít a ušetřit přírodně cenné meandry řeky Odry, které tvoří severně od Bohumína česko-polskou hranici. Město Ostrava však zůstává ke stavbě zejména kvůli obavám z úbytku vody a poškození krajiny odmítavé, plán ze stejného důvodu kritizují ekologové. Váhavý postoj zaujímá Moravskoslezský kraj. 

Začít s přípravou první části kanálu zadala svému místopředsedovi a ministru průmyslu a dopravy Karlu Havlíčkovi (ANO) vláda na konci října. Úsek mezi ostravskou čtvrtí Svinov a polskou hranicí by měl stát 15 miliard korun. „V září jsme měli vstupní jednání s Poláky, kde jsme si řekli, že ze tří variant na polské straně a dvou na naší musíme vybrat jednu společnou a zahájit k ní veškeré projektové předpřípravy. A to jsme před dvěma až třemi týdny dotáhli do konce,“ prohlásil náměstek ministra dopravy Jan Sechter.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se