V Česku zuří boj o dominanci na trhu platebních karet. V poslední dekádě platilo, že nejvíc lidí mělo v peněženkách karty s červeným a oranžovým kruhem v logu Mastercard. Té teď ale začíná dýchat na záda její největší konkurent Visa, jehož vedení pomalu naplňuje strategii, kterou se vydalo zhruba před pěti lety. „Chceme proniknout i do bank, které naše karty nevydávají, a za pár let být znovu jedničkou trhu,“ tvrdil už v roce 2016 v rozhovoru pro HN Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Že nezůstalo jen u slov, potvrzují čísla Sdružení pro bankovní karty (SBK). Zatímco v roce 2016 dosahoval podíl Visy na celkovém počtu vydaných platebních karet 39,3 procenta, loni se zvýšil na 45,3 procenta.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.