V Česku zuří boj o dominanci na trhu platebních karet. V poslední dekádě platilo, že nejvíc lidí mělo v peněženkách karty s červeným a oranžovým kruhem v logu Mastercard. Té teď ale začíná dýchat na záda její největší konkurent Visa, jehož vedení pomalu naplňuje strategii, kterou se vydalo zhruba před pěti lety. „Chceme proniknout i do bank, které naše karty nevydávají, a za pár let být znovu jedničkou trhu,“ tvrdil už v roce 2016 v rozhovoru pro HN Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Že nezůstalo jen u slov, potvrzují čísla Sdružení pro bankovní karty (SBK). Zatímco v roce 2016 dosahoval podíl Visy na celkovém počtu vydaných platebních karet 39,3 procenta, loni se zvýšil na 45,3 procenta. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se