Aféra Dieselgate změnila svět. Volkswagen po ní zcela přehodnotil svůj přístup k zeleným autům. Zahodil špinavou technologii a pustil se do té čisté, podpořil elektrifikaci, říká v rozhovoru pro HN Martin Kodýdek, který šéfuje marketingu investiční firmy Wood & Company. Spolu s kolegou právníkem Davidem Kuboněm zároveň založil společnost DieselGate, která zastupuje asi dva tisíce českých zákazníků VW poškozených aférou kolem falšování výsledků měření emisí. Od jejího vypuknutí v sobotu uplyne šest let. Kodýdek o kauze napsal i knihu s názvem Právník, kterou teď vydává.

Skandál odstartoval v roce 2015, kdy americká Agentura pro životní prostředí uvedla, že Volkswagen umisťoval do svých automobilů s dieselovými motory nelegální software, který uměl detekovat probíhající laboratorní testy výfukových plynů. Následně dočasnou změnou nastavení motoru zařídil snížení emisí oxidu dusíku tak, aby auto splnilo zákonné limity. Jedním z cílů bylo prosadit se na americkém trhu, který je k dieselům skeptičtější a zároveň má přísnější emisní normy.

Podobné aféře čelí i dvě francouzské automobilky. Tamní soudy v červnu obvinily z manipulace s emisními testy starších dieselových aut Renault i konkurenční Peugeot. Obě firmy obvinění odmítají.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Komentáře ke článku

Tomáš Fuxa 16.09.2021 09:46
1) samozřejmě souhlas s bojem za odškodnění i českých zákazníků VW. 2) pak ale úplně nechápu, proč právník - spoluvlastník firmy DieselGate s.r.o. - nedodržuje naše vlastní zákony v ČR. Konkrétně tato firma nemá k dnešnímu dni na Sbírce listin žádnou účetní závěrku, ani výroční zprávu. A to vznikla 10.10.2017. Má tam jen Notářský zápis o založení. To je celkem dost frustrující u bojovníka za spravedlnost a právo...
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru