Podstatou volební kampaně je do značné míry kreativní práce s pravdou, která má z vaší partaje udělat něco na způsob Avengers zachraňujících svět a z konkurence partu kombinující mocichtivost Darth Vadera, hamižnost Trautenberka a sexappeal Leonida Iljiče Brežněva. Darmo proti tomu protestovat, kampaň taková prostě je – již od úsvitu parlamentní demokracie. Přesto je dobré si uvědomit, kdy se kreativní práce s pravdou překlápí v totální lži. Protože znáte to: kdo lže ten, krade. A někdy nejen to. Proto nabídněme „top 5“ zatím největších v letošní české kampani.

1. „Piráti vám seberou byty a nastěhují do nich migranty.“ Tato lež z marketingové manufaktury hnutí ANO je tak nestydatá, že překonává zatím všechno, co v českých kampaních zaznělo. Včetně výmyslu té samé marketingové provenience z roku 2017, že sociální demokraté chtějí ukrást „dva tisíce miliard z českého lithia“. Motivací pro zkonstruování lži byl počáteční strach Andreje Babiše z Pirátů jako hlavního volebního konkurenta. Lež vcelku zabrala, preference Pirátů klesly, takže rozparáděný tým ANO ji ještě vytvrdil na Babišově Facebooku „Chaty a chalupy migrantům? Tak to nikdy!“, což je už pokus udělat z vlastních voličů mentální prvoky. Uvidíme, jestli na Chodově už přece jen nepřehnali a nepřekročili úroveň, za kterou se už lži obracejí proti lhářům samotným.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se