Satoši Tadžiri chytil do síťky brouka. S několika spolužáky se pak na hřišti pustili do oblíbené zábavy – hmyzích soubojů. Tato kratochvíle inspirovala v dospělosti Satošiho k vytvoření globálního fenoménu jménem Pokémon. Alespoň si to o počátku miliardového byznysu vypráví fanoušci.  

Mánie kolem pokémonů se rozšířila z původního seriálu do globálně úspěšné hry Pokémon Go či sběratelských karet ze hry Pokémon TCG, v níž proti sobě hráči s jednotlivými „příšerkami“ soupeří. Cena těch nejvzácnějších přesahuje miliony korun. Nejdražší z nich – holografický Charizard z první edice – se v prosinci loňského roku prodala za rekordních 369 tisíc dolarů, v přepočtu více než osm milionů korun.

Ačkoliv je příběh o vzniku pokémonů smyšlený a za „kapesními příšerkami“, jak bychom mohli původní název přeložit, stojí promyšlená strategie, fenomén kolem nich stále roste. Koncept vznikl v roce 1995. O rok později vyšla hra na Nintendu a posléze seriál, který šel do vysílání v roce 1997 v Japonsku a o rok později v USA. Pokémon se dnes může měřit s nejúspěšnějšími kulturními franšízami, jako je Harry Potter či Hello Kitty.

Za správu značky a vydávání herních karet je zodpovědná japonská Pokémon Company, která celkově za dobu své existence vydělala skoro 100 miliard dolarů, tedy více než dva biliony korun. Jejím většinovým vlastníkem je herní společnost Nintendo.  

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.