Jen osm procent malých a středních digitálních firem v Evropské unii dělá svůj byznys i na jiném než domácím trhu. Evropa potřebuje vybudovat jednotný a skutečně funkční digitální trh, aby mohla globálně soupeřit s USA nebo Čínou. Shodou okolností právě během českého předsednictví EU v druhé polovině letošního roku budou vrcholit práce na klíčových regulačních opatřeních, která mají z Evropy takový trh vytvořit a bránit dominanci největších hráčů, tedy amerických technologických obrů. A ti vývoj v Evropě sledují s obavami.

„Čím jednotnější pravidla napříč Evropou, tím jednodušší je pro firmy jako YouTube jejich dodržování,“ nebrání se novým nařízením v rozhovoru s HN Robert Kyncl, obchodní ředitel YouTube, který patří do konglomerátu Alphabet, tedy Google. Rodák z Liberce Kyncl je nejvýš postaveným Čechem ve světovém digitálním byznysu.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se