Doby, kdy v předvolební kampani utráceli politici jen za billboardy, jsou dávno pryč. Boj o voliče se nyní ve velkém odehrává na sociálních sítích. Heslem „čím více, tím lépe“ se v současné kampani k prezidentským volbám řídí zejména ekonomka Danuše Nerudová. Ta má účty na všech možných aplikacích, včetně těch, které v Česku nejsou tolik známé. Což může být výhoda, protože tak osloví i dosud nezasažené voliče. Shodují se na tom experti na kampaně, kteří pro HN zhodnotili, jak si na sítích vedou favorité v boji o Hrad.

Největší šance na Hrad mají podle průzkumů i sázkových kanceláří expremiér Andrej Babiš, generál ve výslužbě Petr Pavel a Nerudová. Podle politologa Otto Eibla z Masarykovy univerzity v Brně mohou ve volbách rozhodovat vyšší desítky tisíc voličů. A proto by neměli kandidáti opomenout jakoukoli skupinu voličů. K čemuž jim mohou pomoci právě sociální sítě.

Zbývá vám ještě 95 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.