Kdo vyhraje prezidentské volby, zatím s jistotou říci nelze, ač průzkumy jednoznačně favorizují Petra Pavla. Co ale můžeme konstatovat už teď: volby přinesly zřejmě nejintenzivnější dezinformační kampaň v historii Česka. Probíhá ve prospěch kandidáta Andreje Babiše a vznáší otázky jak kolem férovosti voleb, tak kolem odolnosti demokratického systému proti podobnému působení.
Nejprve věcně: bezprostředně poté, co Babiš pronesl svůj agresivní projev a jeho tým vyvěsil billboardy, které podsouvaly Petru Pavlovi, že chce „zavléci“ Česko do války, začalo pravé dezinformační rodeo. Vyrojily se desítky předpřipravených řetězových mailů, zpráv ve facebookových skupinách, ožilo množství twitterových botů, které výmysly aktivně a kreativně rozvíjely. Například tvrzením, že se po vítězství Petra Pavla chystá mobilizace. Poprvé byl masivně jako kanál na šíření dezinformací použit i WhatsApp, který se zatím používal k podobným účelům převážně v asijských zemích.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.