Nově zvolenému prezidentovi Petru Pavlovi se vyplatila sázka na neútočnou kampaň. Poražený Andrej Babiš naproti tomu šel do souboje, o němž předem věděl, že ho nejspíš nevyhraje. Vsadil proto všechno na agresivní kampaň. Díky ní získal nové voliče a přinutil přijít k urnám lidi, kteří se o volby běžně nezajímají, zároveň ale ztratil část svých liberálněji smýšlejících příznivců. 

„Podařilo se mu kampaň zjednodušit na to, že je to souboj dvou stran, přičemž jeden kandidát znamená válku a škrtání a druhý mír a pomoc lidem,“ hodnotí v rozhovoru s HN politolog Petr Jüptner z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.