Nově zvolenému prezidentovi Petru Pavlovi se vyplatila sázka na neútočnou kampaň. Poražený Andrej Babiš naproti tomu šel do souboje, o němž předem věděl, že ho nejspíš nevyhraje. Vsadil proto všechno na agresivní kampaň. Díky ní získal nové voliče a přinutil přijít k urnám lidi, kteří se o volby běžně nezajímají, zároveň ale ztratil část svých liberálněji smýšlejících příznivců.
„Podařilo se mu kampaň zjednodušit na to, že je to souboj dvou stran, přičemž jeden kandidát znamená válku a škrtání a druhý mír a pomoc lidem,“ hodnotí v rozhovoru s HN politolog Petr Jüptner z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.